
















Sonja Korkeala
ViuluSonja Korkeala aloitti viulunsoiton Espoon musiikkiopistossa ja jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa Ari Angervon ja professori Tuomas Haapasen johdolla. Vuosina 1986–1987 hän oli professori Maria Vermesin oppilaana Budapestin Liszt-akatemiassa, ja vuodesta 1987 hän opiskeli professori Ana Chumachenkon luokalla Münchenin musiikkikorkeakoulussa päättäen opintonsa 1995 mestariluokan diplomilla.
Sonja Korkeala on voittanut 1. palkinnon vuoden 1984 Concertino Praga -kilpailun duosarjassa yhdessä sisarensa Katinka Korkealan kanssa sekä 1. palkinnon Konzertgesellschaft Münchenin kilpailussa 1991. Hän on konsertoinut solistina ja kamarimuusikkona useimmissa Euroopan maissa. Korkeala on toiminut vuodesta 1994 professori Ana Chumachenkon assistenttina ja vuodesta 2011 viulunsoiton professorina Münchenin musiikkikorkeakoulussa. Vuodesta 1993 hän on ollut ensiviulisti Rodin-jousikvartetissa, joka on levyttänyt Amati-levymerkille. Vuodesta 1997 kvartetilla on ollut oma konserttisarja Münchenissä. Sonja Korkeala on toiminut syksystä 2007 alkaen Musiikkijuhlien taiteellisena johtajana. Vuosina 2007–2019 ja 2023 hän on hoitanut tehtävää yhdessä kaksoissisarensa Katinka Korkealan kanssa.

Aarne Pelkonen
BaritoniBaritoni Aarne Pelkonen on nuoren polven menestyneimpiä ja kysytyimpiä ooppera- ja konserttilaulajia Suomessa. Hänet muistetaan vuoden 2013 Lappeenrannan laulukilpailujen ja vuoden 2015 kansainvälisen Sibelius-laulukilpailun voittajana.
Pelkonen on opiskellut laulua mm. Sibelius-Akatemiassa Marjut Hannulan johdolla, Berliinissä prof. Thomas Quasthoffin luokalla sekä useilla mestarikursseilla opettajinaan mm. Thomas Hampson ja Barbara Bonney. Liedopettajista mainittakoon Wolfram Rieger, Gerold Huber, Heikki Pellinen ja Ilmo Ranta.
Kausina 2015-2017 Pelkonen kuului Oldenburgin oopperan solistikuntaan, jossa hänen roolejaan olivat mm. Figaro Mozartin Figaron häissä, Donner Wagnerin Reininkullassa ja Pallante Händelin Agrippinassa. Vuonna 2019 hän debytoi Suomen Kansallisoopperassa Jaakko Kuusiston Jää-oopperan pääroolissa. Kaudella 2022-2023 Pelkonen esiintyy Kansallisoopperassa CircOpera 2.0:ssa ja Mozartin Taikahuilun Papagenona.
Aarne Pelkonen on aktiivinen konserttilaulaja sekä Suomen Lied-akatemia ry:n perustajajäsen. Yli 10 vuoden duoyhteistyö pianisti Juho Alakärpän kanssa on saanut tunnustusta kotimaassa ja johtanut palkintoihin kansainvälisissä kilpailuissa Berliinissä ja Enschedessä.
Vuonna 2023 Pelkonen viettää 10-vuotistaiteilijajuhlaansa. Vuosi pitää sisältää mm. kahden uuden albumin julkaisun, juhlakonsertteja, Armi-oopperan Ilmajoen musiikkijuhlilla sekä useita yhteiskonsertteja sopraano Mari Palon kanssa.

Katinka Korkeala
ViuluKatinka Korkeala opiskeli viulunsoittoa Sibelius-Akatemiassa Ari Angervon, Tuomas Haapasen ja Igor Bezrodnyn johdolla. Ulkomailla hänellä on ollut tilaisuus opiskella monien merkittävien taiteilijoiden, kuten Ana Chumachenkon, Yehudi Menuhinin ja Anne-Sophie Mutterin johdolla. Vuonna 1999 hän valmistui musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta ja piti menestyksekkään ensikonserttinsa Helsingissä.
Korkeala on konsertoinut laajasti solistina ja kamarimuusikkona sekä Suomessa että ulkomailla. Hän voitti yhdessä kaksoissisarensa Sonja Korkealan kanssa 1. palkinnon Concertino Praga -kilpailussa 1984. Korkeala on toiminut Tapiola Sinfoniettan 1. viulistina 1992–1994 ja Kouvolan kaupunginorkesterin konserttimestarina 1995. Vuosina 1999–2003 hän toimi viulunsoiton lehtorina Tampereen konservatoriossa. Tämän jälkeen Korkeala heittäytyi vapaaksi taiteilijaksi ja on konsertoimisen lisäksi opettanut viulunsoittoa mm. Helsingin Ammattikorkeakoulussa.
Vuonna 1999 Katinka Korkeala perusti yhdessä pianisti Martti Raution kanssa Kemiön Musiikkijuhlat (2009 lähtien Kemiönsaaren Musiikkijuhlat), joiden taiteellisina johtajina he toimivat yhdeksän vuoden ajan. Katinka Korkeala on jatkanut taiteellisen johtajan tehtäviä vuosina 2007–2019 sekä vuonna 2023 yhdessä kaksoissisarensa Sonja Korkealan kanssa.

Mackenzie Melemed
PianoVuoden 2022 Avery Fisher Career Grant -palkinnon saaja, 29-vuotias amerikkalaispianisti Mackenzie Melemed, kuuluu sukupolvensa arvostetuimpiin ja kokeneimpiin esiintyjiin. The New York Times on kuvannut häntä "erinomaiseksi nuoreksi pianistiksi", ja hänen soitossaan yhdistyvät poikkeuksellinen tekninen taituruus sekä kypsyys, joka ylittää hänen ikänsä moninkertaisesti. Melemed on saanut kiitosta sekä virtuoosisena resitalistina että herkkävireisenä kamarimuusikkona ja orkesterisolistina.
Viime kausina Melemed on työskennellyt useiden kansainvälisesti tunnettujen kapellimestarien kanssa ja esiintynyt solistina arvostettujen orkesterien kanssa eri puolilla maailmaa.
Steinway Artist -tunnustuksen saanut Melemed suoritti kandidaatin, maisterin ja taiteilijadiplomin opinnot Juilliard Schoolissa Robert McDonaldin ja Emanuel Axin johdolla. Opiskeluaikanaan hän voitti useita arvostettuja palkintoja. Vuonna 2022 hän oli ainoa pianisti, jolle myönnettiin Lincoln Centerin jakama Avery Fisher Career Grant, joka tukee poikkeuksellisia amerikkalaisia instrumentalisteja solistiuran kynnyksellä. Hän on myös voittanut Maj Lind -pianokilpailun (2017) sekä saanut kamarimusiikkipalkinnon samassa kilpailussa, saavuttanut Jade-mitalin China International Music Competitionissa (2019) ja tullut palkituksi American Pianists Awards -kilpailussa (2021).
Hänen konserttinsa yhdistävät usein perinteistä ja harvinaisempaa ohjelmistoa, ja hän toivoo kuulijoiden löytävän yhteyden myös tuntemattomampiin teoksiin ja inspiroituvan tutkimaan uusia säveltäjiä.
Melemed on myös omistautunut pedagogi. Hänellä on oma verkkostudio, ja hiljattain hän käynnisti YouTube-sarjan Pianostics: Diagnostics for Pianists.

Laura Hynninen
HarppuHarpisti, musiikintekijä ja kuvataiteilija Laura Hynninen on esiintynyt solistina ja kamarimuusikkona 1990-luvulta lähtien. Harpunsoiton A-tutkinnon hän suoritti Sibelius-Akatemiassa vuonna 1999. Hynnisellä on ollut vakituiset toimet harpun äänenjohtajana Suomen Kansallisoopperassa ja Radion Sinfoniaorkesterissa. Häntä on kuultu useiden orkestereiden, mm. Avanti!n, Tapiola Sinfoniettan ja Radion Sinfoniaorkesterin solistina. Hynninen on Sysmän Suvisoiton taiteellinen johtaja.
Sooloprojekteissaan Laura Hynninen yhdistää musiikkiaan ja visuaalisia teoksiaan omaperäisellä tyylillään, ja hän on saanut useita tunnustuksia musiikistaan, mm. Yle:n Vuoden Levy -palkinto 2021, Emma-ehdokkuudet 2022 ja 2024, L.I.E.D. sävellyskilpailun erikoispalkinto 2024, Pro Musica -palkinto 2024, Indie Awards -palkinto 2025.

Roland Glassl
AlttoviuluSaksalainen Roland Glassl syntyi soitinrakentajaperheeseen, jonka perinteet ulottuvat useiden sukupolvien päähän. Hänen isänsä toimi Glasslin ensimmäisenä viulunsoiton opettajana. Myöhemmin Glassl opiskeli Münchenin musiikkikorkeakoulussa Ana Chumachencon johdolla. Diplomin suoritettuaan Glassl jatkoi opintojaan viulussa Paul Bissin ja alttoviulussa Atar Aradin johdolla Indianan yliopistossa. Alttoviulun lämmin sointi lopulta ratkaisi hänen uransa suunnan alttoviulistina.
Roland Glassl on palkittu useissa alttoviulukilpailuissa. Hän voitti ensimmäisenä saksalaisena kansainvälisen Lionel Tertis -alttoviulukilpailun. Hän on voittanut myös 1. palkinnon saksalaisen alttoviuluyhdistyksen kilpailussa, 2. palkinnon Primrose-alttoviulukilpailussa sekä 1. palkinnon Washingtonin kansainvälisessä jousisoitinkilpailussa.
Glassl on konsertoinut keskeisillä estradeilla Euroopassa, Amerikan molemmilla mantereilla sekä Kiinassa. Kamarimuusikkona hän on soittanut mm. Julia Fischerin, Lisa Batiashvilin, Miriam Friedin, Pekka Kuusiston, Hariolf Schlichtigin kanssa sekä Mandelring-kvartetissa, joka lukeutuu 2000-luvun merkittävimpiin jousikvartetteihin.
Pedagogina toimiminen on ollut aina tärkeä osa Glasslin uraa. Vuodesta 2004 lähtien hän toimi alttoviulun professorina Frankfurtin musiikin ja esittävien taiteiden korkeakoulussa ja vuodesta 2018 lähtien Münchenin musiikin ja esittävien taiteiden korkeakoulussa. Jousisoittajien aikakauslehti The Strad Magazine ylisti Glasslin uuden vuosisadan lahjakkuudeksi.

Hariolf Schlichtig
AlttoviuluVuonna 1950 syntynyt alttoviulisti Hariolf Schlichtig on tunnettu niin kamarimuusikkona, solistina kuin opet- tajana. Hän opiskeli Max Rostalin ja Sandor Veghin johdolla ja soitti 19 vuotta Cherubini-kvartetissa, joka voitti useita kansainvälisiä kilpailuja, esiintyi maineikkailla konserttiareenoilla ja festivaaleilla ympäri maailmaa sekä teki paljon kiitosta saaneita levytyksiä.
Solistina Schlichtig on esiintynyt mm. Saksassa, Belgiassa, Sveitsissä, Italiassa ja Yhdysvalloissa. Pitkäaikaisessa yhteistyössä Münchenin kamariorkesterin kanssa hän on levyttänyt keskeistä alttoviuluohjelmistoa sekä kanta- esittänyt uusia teoksia. Levytyksistään hän on saanut tunnustusta mm. Deutscher Schallplattenpreis-, Echo Klassik-, Diapason d ́Or ja Choc de la Musique -palkin- noilla.
Schlichtig toimii säännöllisesti myös kamarimuusikkona mm. Tabea Zimmermannin, Andras Schiffin, Heinz Holligerin, Alban Berg -kvartetin ja Leonidas Kava- koksen kanssa ja vierailee useilla festivaaleilla, joista esimerkkinä Schubertiade Schwarzenberg, Ittingen Whitsun concerts, Kunstfest Weimar ja Edinburgh International Festival. Vuodesta 1987 lähtien Hariolf Schlichtig on toiminut professorina Münchenin musiikki- korkeakoulussa ja opettaa lisäksi kansainvälisillä mestariluokilla. Hänen oppilaisiinsa lukeutuu useita kilpailuvoittajia ja kansainvälisesti merkittäviä muusikoita.
Nykysäveltäjien innokkaana puolestapuhujana Schlichtig on esittänyt paljon uusia teoksia. Vuodesta 2001 hän on kehittänyt omaa musiikkiaan yhdessä kuvanveistäjä- muusikko Paul Fuchsin kanssa.

Riitta Pesola
SelloRiitta Pesola aloitti sellonsoiton Kotkan musiikkiopistossa ja jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa sekä Juilliard Schoolissa New Yorkissa. Voitettuaan Turun valtakunnallisen sellokilpailun 1986 Pesola on esiintynyt lukuisten orkesterien solistina ja soolokonsertein kotimaassa, useissa Euroopan maissa sekä Yhdysvalloissa ja Japanissa. Riitta Pesola on Trio Finlandian jäsen ja Tapiola Sinfoniettan soolosellisti. Hänen instrumenttinsa on italialainen Giovanni Grancino -sello vuodelta 1698.

Aapo Järvinen
HuiluAapo Järvinen on suomalainen huilisti. Hänen musiikillinen ja sitä mukaileva elämänpolkunsa on kulkenut Ala-Keiteleen musiikkiopistosta Helsingin ja Berliinin yliopistoelämän sykkeeseen, yritysten ja erehdysten kautta orkesterien sydämeen soolohuilujakkaralle, solistiksi, kamarimuusikoksi ja festivaalijohtajaksi. Mieleenpainuvimpia kokemuksia elämässä ja muusikoksi kasvamisessa ovat kuitenkin olleet kohtaamiset ja työskentely kollegoiden ja ystävien kanssa.
Järvinen on valmistunut musiikin maisteriksi sekä Sibelius-Akatemiasta että Berliinin Taideyliopistosta. Tärkeitä opettajia ovat olleet Marja Luiro, Rainer Risberg, Hanna Juutilainen, Mikael Helasvuo, Annette von Stackelberg sekä Hanna Kinnunen. Järvinen työskentelee Jyväskylä Sinfonian huilun äänenjohtajana ja on soittanut useimpien maamme orkesterien riveissä, viimeisimpänä RSO:ssa Salzburgin perinteisellä pääsiäisfestivaalilla Esa-Pekka Salosen johdolla.
Orkesterisoiton lisäksi kamarimusiikilla on aina ollut erityinen paikka Järvisen sydämessä. Hän on soittanut lukuisilla festivaaleilla ympäri Eurooppaa, ja vuonna 2019 oli aika perustaa oma, Toivakan kamarimusiikkifestivaali, yhdessä pianisti Fanny Södeströmin kanssa.
Muusikon työn ohella Järvinen harrastaa kiipeilyä, juoksemista ja jumppaamista olohuoneessa. Hänen mielipuuhaansa on luonnossa liikkuminen yhdessä Toivo-koiransa kanssa.

Wen-Sinn Yang
SelloWen-Sinn Yangin loputon uteliaisuus ja intohimo uuden löytämiseen tekevät hänestä yhden nykypäivän monipuolisimmista sellisteistä.
Kansainvälisesti arvostettuna solistina Yang on esiintynyt merkittävien kapellimestareiden, kuten Sir Colin Davisin, Lorin Maazelin, Mariss Jansonsin, Shiao-Chia Lün, Grzegorz Nowakin, Daniel Klajnerin, Yukata Sadon ja Michael Hofstetterin, johdolla. Hänen yhteistyökumppaneihinsa kuuluvat muun muassa Baijerin radion sinfoniaorkesteri, Shanghain sinfoniaorkesteri, NHK Tokiossa, Royal Philharmonic Orchestra sekä Moskovan Venäjän valtionorkesteri.
Solistisen uransa ohella Yang on myös erittäin kysytty kamarimuusikko. Hänen ilmaisunsa yhdistää teknisen mestaruuden ja poikkeuksellisen herkkyyden, avaten jatkuvasti uusia kuulokokemuksia.
Yangin laaja ja monipuolinen ohjelmisto on taltioitu yli 30 äänitteelle. Niihin sisältyy paitsi sellomusiikin keskeisiä teoksia Boccherinilta, Haydnilta, Beethovenilta, Schubertilta, Saint-Saënsilta, Lalolta, Tšaikovskilta ja Dvořákilta, myös harvinaisempia sävellyksiä Henri Vieuxtempsilta, Frank Martinilta, Leonid Sabaneevilta ja Sofia Gubaidulinalta. Monet näistä levytyksistä ovat ensimmäisiä laatuaan.
Wen-Sinn Yang on toiminut sellomusiikin professorina Münchenin Musiikki- ja teatterikorkeakoulussa vuodesta 2004 ja ohjaa säännöllisesti kansainvälisiä mestarikursseja.

Nahoko Kinoshita
OboeJapanilainen Nahoko Kinoshita aloitti oboensoiton 16-vuotiaana, jota ennen hän oli opiskellut musiikkia ja lukuisia soittimia varhaisesta lapsuudesta lähtien. Jo opintojensa alkuvaiheessa Kinoshita menestyi Japanissa niin soolo- kuin kamarimusiikkikilpailuissa.
Vuonna 2006 Kinoshita muutti Ranskaan ja jatkoi opintojaan Pariisin konservatoriossa Jean Louis Capezzalin oppilaana. Pariisista hän muutti vuonna 2008 Lausanneen Sveitsiin, jossa aloitti ammattiuransa soittaen lukuisissa orkestereissa, kuten Bernin Sinfoniaorkesterissa, Biel-Bienne Sinfoniaorkesterissa ja Lausanne Sinfoniettassa. Vuonna 2012 hänet valittiin Jyväskylä Sinfonian oboen äänenjohtajan toimeen.
Kinoshita esiintyy aktiivisesti Suomessa, Euroopassa sekä Japanissa erilaisissa kokoonpanoissa soittaen monipuolisesti eri tyylilajeja, kuten barokki- ja nykymusiikkia. Hän nauttii mahdollisuuksista opettaa mestarikursseilla ja valmentaa kamarimusiikkikokoonpanoja. Tällä hetkellä Kinoshita kehittää uraansa opiskelemalla historiallisten oboeiden soittoa Sibelius-Akatemiassa Christopher Palametan johdolla.

Gil Agababa Shaked
KlarinettiGil Shaked on toiminut Jyväskylä Sinfonian klarinetin äänenjohtajana vuodesta 2016 lähtien. Ennen nykyistä toimeaan Jyväskylässä, Shaked työskenteli Saksassa Kielin Filharmoniassa sekä Bonnissa Klassische Filharmoniassa.
Israelissa kasvanut Shaked-Agababa muutti lukion suorittamisen jälkeen opiskelemaan klarinettia Saksaan. Hän opiskeli Kölnin musiikkikorkeakoulussa, jonka jälkeen jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa. Hän on toiminut uransa alkuvaiheesta lähtien sijaisena Kansallisoopperassa sekä Radion Sinfoniaorkesterissa muiden orkesterien ohella.
Orkesterisoiton lisäksi Shaked on aktiivinen kamarimuusikko. Shaked soittaa kamarimusiikkia mm. Helsinki-Trion jäsenenä, jolle Saksan kulttuuriministeriö on hiljattain myöntänyt apurahan äänitystarkoituksiin. Tulevana kesänä Shaked toimii yhdettätoista kertaa järjestäjänä sekä opettajana vuosittain järjestettävällä Kultursommer Arnsberg mestarikurssilla Saksassa.

Jussi Järvenpää
KäyrätorviJussi Järvenpää on toiminut Jyväskylä Sinfonian käyrätorven äänenjohtajana syksystä 2015 lähtien. Hän on opiskellut Sibelius-Akatemiassa ja valmistunut musiikin maisteriksi vuonna 2013. Opintojensa aikana Järvenpää suoritti vaihto-opiskeluvuoden Hannoverin musiikkikorkeakoulussa.
Vuosina 2009–2015 Järvenpää soitti Suomen Kansallisoopperan orkesterissa sekä lyhyempiä jaksoja mm. Turun filharmonisessa orkesterissa ja Joensuun kaupunginorkesterissa. Lisäksi hän on toiminut käyrätorvistina myös Ruotsin Kansallisoopperassa. Orkesterityön ohella Järvenpää on aktiivinen kamarimuusikko sekä kiinnostunut periodisoittimista. Hän toimii myös tuottajana kainuulaisessa Korvissa soi! -konserttikonseptissa.

Emil Fuchs
FagottiEmil Fuchs aloitti fagotinsoiton 10-vuotiaana Jyväskylän musiikkiopistossa ja opiskeli 15-vuotiaana vaihto-oppilaana Ranskassa Brestin konservatoriossa. Ammattiopintonsa hän aloitti vuonna 2009 Helsingin Konservatoriossa, jonka jälkeen opinnot jatkuivat Sibelius-Akatemiassa. Fuchsin opettajina ovat toimineet mm. Mikko-Pekka Svala sekä Otto Virtanen.
Keväällä 2011 Emil debytoi solistina RSO:n nuorten solistien konsertissa sekä saman vuoden syksynä Helsingin konservatorion Concordia-orkesterin solistina. Vuosina 2019–2021 Fuchs työskenteli Lappeenrannan kaupunginorkesterissa, josta hän siirtyi Jyväskylä Sinfoniaan syksyllä 2021.

Lara Poe
SäveltäjäLara Poe on suomalais-amerikkalainen säveltäjä, joka toimii aktiivisesti Lontoossa ja Suomessa. Hän on säveltänyt eri orkestereille ja kokoonpanoille, kuten Lontoon sinfoniaorkesterille, Sinfonia Lahdelle, Oulu Sinfonialle ja Helsingin Kamarikuorolle sekä taiteilijoille, kuten Sakari Oramolle, Anu Komsille, Virpi Räisäselle, Malla Vivolinille, Eija Kankaanrannalle, Juulia Salolle, Jonathan Radfordille, Kalle Hakosalolle ja Laura Farré Rozadalle. Poe on Radion sinfoniaorkesterin teemasäveltäjä kaudella 2024/2025. Kesällä 2024 hänen uusi laulusarjansa “Laulut Maaseudulta” sai kantaesityksensä BBC Proms -festivaalilla Anu Komsin toimiessa solistina ja Sakari Oramon johtaessa RCM:n ja Sibelius-Akatemian orkestereita. Suomen kantaesityksensä teos sai viikkoa myöhemmin Helsingin juhlaviikoilla. Poe oli myös yksi Korsholman Musiikkijuhlien 2024 teemasäveltäjistä.
Poen Sinfonia Lahdelle säveltämä Kaamos oli ehdolla 2021 Ivors Composer Award -palkinnon saajaksi suurimuotoisten sävellysten kategoriassa. Kaamos valittiin YLEn toimesta myös edustamaan Suomea International Rostrum of Composers -tapahtumassa Belgradissa, Serbiassa. Viimeaikaisiin projekteihin kuuluu muun muassa mezzosopraano Virpi Räisäselle sävelletty laulusarja Onervalaulut, joka on Oulu Sinfonian ja Sinfonia Lahden yhteistilaus, sekä tilausteos Helsingin kamarikuorolle, jota rahoitti Suomen Säveltäjien Sibelius-rahasto.
Poe valmistelee parhaillaan tohtorintutkintoa King’s College Londonissa Sir George Benjaminin ohjauksessa. Hän aloitti opintonsa New England Conservatory of Musicin valmistavassa koulussa opiskellen Rodney Listerin johdolla, mutta muutti myöhemmin Suomeen ja opiskeli Paavo Korpijaakon johdolla. Kandidaattiopintonsa hän suoritti Bostonin yliopistossa opettajiaan Martin Amlin, Richard Cornell, Joshua Fineberg, Alex Mincek ja Ketty Nez. Maisteritutkinnon hän suoritti Royal College of Musicissä Kenneth Heskethin oppilaana. Poe suoritti myös Artist diploma -tutkinnon RCM:ssä, Heskethin ja Simon Holtin johdolla. Poen managerina toimii Blom Music Management, ja hänen kustantaja on Fennica Gehrman.

Suomalaisen barokkiorkesterin yhtye
Vuonna 1989 perustettu Suomalainen barokkiorkesteri (FiBO) on vakiinnuttanut asemansa osaksi suomalaista orkesterikenttää. FiBO on vuosien saatossa työskennellyt alan merkittävimpien solistien ja liidereiden kanssa monipuolisen ohjelmiston parissa. Ytimessä on barokkimusiikki, mutta orkesteri tarttuu usein myös muiden aikakausien teoksiin varhaisbarokista aina varhaisromantiikkaan asti. FiBO soittaa myös barokkiorkesterille sävellettyä uutta musiikkia ja on kantaesittänyt useita tilaamiaan teoksia. Ydinkokoonpanon muusikot esiintyvät usein myös kamarimuusikkoina. Laajimmillaan orkesteria kuullaan sinfoniaohjelmiston parissa tai oopperaesityksissä.
Suomalaisella barokkiorkesterilla on oma konserttisarja Helsingin Ritarihuoneen juhlavassa ympäristössä, mutta se kiertää lisäksi laajasti ympäri Suomea. FiBO on esiintynyt useaan otteeseen kaikilla Suomen merkittävimmillä festivaaleilla, kuten Helsingin juhlaviikoilla, Kuhmon kamarimusiikissa ja Turun musiikkijuhlilla. Kansainvälisistä konserttiareenoista tutuimmiksi ovat tulleet saksalaiset, itävaltalaiset ja pohjoisen alueen salit.
FiBO on ollut koko historiansa ajan monella tavalla edelläkävijä. Kuudennen kerroksen orkesteri -nimellä perustetulla orkesterilla oli aluksi tärkeä rooli barokkiliikkeen tuomisessa Suomeen. Orkesterin taidokkaat esitykset, luova ohjelmistosuunnittelu ja kekseliäät konseptit ovat herättäneet konserttijärjestäjien huomiota Suomessa ja ulkomailla. Lisääntynyt taloudellinen tuki kotimaassa, suosion kasvu ja huomionosoitukset, kuten Vuoden musiikkiteko- ja Vuoden levy -palkinnot, rohkaisevat FiBOa kulkemaan entistäkin innokkaammin omaa polkuaan.
Loppuvuodesta 2017 ilmestynyt FiBO Records -sarjan ensilevy Moramoramor on saanut erinomaisen vastaanoton. Se sisältää Johann Sebastian Bachin kolmannen ja viidennen Brandenburgilaisen konserton, Vivaldin konserttoja orkesterin omin solistein ja Jukka Tiensuun Moran, ensimmäisen suomalaisen suurelle barokkiorkesterille sävelletyn teoksen. FiBO Records -sarjan toinen levy Helsinki Window ilmestyi vuoden 2019 alussa ja sisältää barokkisoittimille sävellettyä nykymusiikkia. Levyjä voi ostaa FiBOn omasta verkkokaupasta.
"Ei olisi voinut toivoa hienompaa ja joustavampaa solisteja tukevaa musisointia kuin mitä Suomalainen barokkiorkesteri tarjosi ensivierailullaan Nürnbergin kansainvälisellä urkuviikolla."
Süddeutsche Zeitung / Stephan Schwarz-Peters 10.6.2018 Händelin Il trionfo del tempo e del disinganno -oratorion esityksestä